Firmy - producenci wozów bojowych w Polsce - cz. II
Hej Kochani,
Witajcie w sobotnie popołudnie. Dziś na blogu przedstawię Wam kolejne firmy produkujące wozy bojowe na polski rynek. Zacznę od przedsiębiorstwa BOCAR.
Firma BOCAR powstała w 1992 roku i jest własnością prywatną. Początkowo przedsiębiorstwo wykonywało nadwozia ratowniczo-gaśnicze na używanych podwoziach samochodowych. Obecnie zajmuje się ona głównie produkcją nowych samochodów pożarniczych na różnych typach podwozi renomowanych marek, dostarczając ok. 100 pojazdów specjalistycznych rocznie. Produkowane przez firmę pojazdy pożarnicze charakteryzują się nowoczesnością, estetyką i funkcjonalnością. Przedsiębiorstwo stosuje najnowsze technologie w zakresie spawania, obróbki laserowej i klejenia, jak również lekkie i trwałe materiały, jak choćby aluminium, stal nierdzewną oraz tworzywo.
Pojazdy tej firmy posiadają jednostki OSP KSRG Modliszewice, OSP KSRG Miedzierza i OSP KSRG Słupia. Druhowie z Modliszewic w 2019 roku otrzymali średni samochód ratowniczo-gaśniczy ze zwiększonym potencjałem ratownictwa drogowego GBA-Rt 3/29 Volvo FL 280. Pojazd posiada zbiornik na wodę o pojemności 3000 litrów, 300 litrów środka pianotwórczego, a także autopompę o wydajności 2900 litrów/minutę. Na jego wyposażeniu znajduje się: średni zestaw hydrauliki siłowej, torba medyczna PSP-R1, armatura wodno-pianowa, zestaw ratownictwa technicznego, kliny, podpory, pompa szlamowa, wentylator oddymiający, piły do betonu i stali, pilarki.
Z kolei druhowie z Miedzierzy na swoim wyposażeniu posiadają średni samochód ratowniczo-gaśniczy ze zwiększonym potencjałem ratownictwa drogowego GBA-Rt Mercedes Atego 1329. Pojazd ten posiada podobne wyposażenie jak samochód druhów z Modliszewic, czyli: torba PSP-R1, armatura wodno-pianowa, wentylator oddymiający, piły, działko wodno-pianowe i inne różne sprzęty. Samochód posiada zbiornik na wodę o pojemności 2500 litrów, 250 litrów środka pianotwórczego, a także autopompę o wydajności 1600 litrów na minutę. Jednostka w tym roku otrzymała również samochód lekki ratownictwa technicznego SLRt na podwoziu Renault Master. Jednostka z Miedzierzy posiada na swoim samochodzie ratowniczo-gaśniczym system piany sprężonej CAFS, o którym wspomniałem we wcześniejszym poście.
Ostatnią jednostką posiadającą samochód firmy BOCAR, którą przedstawię, jest jednostka OSP KSRG Słupia. W podziale bojowym posiada ona średni samochód ratowniczo-gaśniczy ze zwiększonym potencjałem ratownictwa drogowego GBA-Rt marki KAMAZ. Pojazd ten posiada bardzo podobne wyposażenie co poprzednie opisane samochody.
Kolejną firmą, którą przedstawię, jest przedsiębiorstwo Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych. Jest ono jednym z wiodących na świecie producentów samochodów specjalnych oraz sprzętu przeciwpożarowego, przeznaczonego dla: straży pożarnej, policji, wojska, a także służb cywilnych. Jako zaufany partner oferuje klientom wysokiej jakości pojazdy: pożarnicze, ratownicze, lotniskowe, ratownictwa technicznego, miotacze wody, specjalistyczne kontenery, przyczepy, podnośniki, a także pompy. Nowoczesny park technologiczny, innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne, a także design produktów powodują, że setki pojazdów oznaczonych logiem WISS znajduje odbiorców na całym świecie. Firma powstała w 1988 roku i od początku istnienia zajmuje się produkcją samochodów specjalnych. Do grupy WISS należy przedsiębiorstwo BUMAR-KOSZALIN, będące wiodącym producentem podnośników pożarniczych. Samochód tej firmy posiada jednostka OSP KSRG Radoszyce, a także Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza w Końskich
Pierwsze auto firmy Wawrzaszek, które opiszę, to średni samochód ratowniczo-gaśniczy ze zwiększonym potencjałem ratownictwa drogowego Renault D16. Pojazd posiada zbiornik na wodę o pojemności 4000 litrów, co może go klasyfikować do kategorii pojazdów ciężkich i autopompę o wydajności 2400 litrów na minutę. Samochód na swoim wyposażeniu posiada wiele sprzętu gaśniczego: linie gaśnicze, działko wodno-pianowe, sprzęt ratownictwa drogowego, torbę PSP-R1 i wiele innego sprzętu.
Drugim samochodem firmy WISS, który opiszę, jest samochód lekki ratownictwa technicznego SLRt Renault Mascott. Pojazd posiada zbiornik na wodę o pojemności 1000 litrów, 100 litrów środka pianotwórczego, sprzęt ratownictwa technicznego: hydraulikę LUKAS, sprzęt burzący, pilarki, piły do betonu i stali, kliny, podpory, torbę PSP-R1 i wiele innego sprzętu. Samochód ze względu na jego okres eksploatacji zostanie niedługo wycofany z podziału bojowego.
Komentarze
Prześlij komentarz