Specjalistyczne Grupy Ratownicze w Polsce - cz. III - województwo lubelskie

 Witajcie Drodzy Czytelnicy bloga, 

Witam Was w poniedziałek. Ruszamy z trzecią częścią cyklu. Przedstawię Wam specjalistyczne grupy ratownicze województwa lubelskiego.

Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Wodno-Nurkowego ‘LUBLIN-4’ – jedyna tego typu grupa działająca w województwie lubelskim. Obecnie funkcjonuje na bazie Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 4 w Lublinie.
Realizuje ona poziom gotowości operacyjnej A,B.
Obszar chroniony poziomu gotowości operacyjnej A obejmuje województwo lubelskie bez powiatu łukowskiego.
Obszar chroniony poziomu gotowości operacyjnej B obejmuje całe województwo lubelskie.
W skład grupy wchodzą:
304[L]72 – średni samochód ratownictwa wodnego SRw Iveco Eurocargo/PS Szczęśniak
Zabudowa została podzielona na dwa moduły, pierwszy przeznaczony jest do przewozu czterech osób, a drugi to moduł sprzętowy z windą załadowczą, w którym znajduje się m.in. kompresor powietrzny, agregaty prądotwórcze, sprzęt medyczny, sprzęt ratowniczy, sprzęt burzący, zestawy nurkowe itp.
304-Ł2 - łódź Whaly 435R

Specjalistyczna Grupa Sonarowa ‘LUBLIN-4’ to jedyna tego typu grupa w województwie lubelskim.
W przypadku Specjalistycznych Grup Sonarowych nie ma poziomów gotowości operacyjnych.
Obszar chroniony SGS ‘LUBLIN-4’ obejmuje województwo lubelskie bez powiatów: kraśnickiego i janowskiego; w województwie mazowieckim powiat łosicki.
W skład grupy wchodzą:
304[L]72 – średni samochód ratownictwa wodnego SRw Iveco Eurocargo/PS Szczęśniak
Zabudowa została podzielona na dwa moduły, pierwszy przeznaczony jest do przewozu czterech osób, a drugi to moduł sprzętowy z windą załadowczą, w którym znajduje się m.in. kompresor powietrzny, agregaty prądotwórcze, sprzęt medyczny, sprzęt ratowniczy, sprzęt burzący, zestawy nurkowe itp.

304 - Ł2 - łódź Whaly 435R

Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego ‘LUBLIN-1’ – jedna z trzech tego typu grup działających w województwie lubelskim.
Działa na bazie Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 1 w Lublinie.
SGRChem-Eko ‘LUBLIN-1’ realizuje poziom gotowości A – zabezpieczenie chemiczne, B – rozpoznanie chemiczne.
Obszar chroniony poziomu A obejmuje miasto Lublin oraz powiaty: lubelski, kraśnicki, opolski, świdnicki, łęczyński, puławski, włodawski, lubartowski i rycki.
Obszar chroniony poziomu B obejmuje miasta Lublin, Biała Podlaska i Chełm oraz powiaty: bialski, łukowski, radzyński, parczewski, włodawski, lubartowski, rycki, puławski, opolski, lubelski, świdnicki, łęczycki, chełmski, krasnostawski, hrubieszowski; w województwie mazowieckim powiaty zwoleński i łosicki.
W skład grupy wchodzą:
301[L]22 – średni samochód ratowniczo-gaśniczy GBA-Rt 3/29 Renault D14/Moto-Truck.
Na wyposażeniu znajdują się zbiorniki wody o pojemności 3000 litrów i środka pianotwórczego 300 litrów, autopompa o wydajności 2900 l/min, działko wodno-pianowe, sprzęt ratownictwa technicznego, sprzęt burzący, armatura wodno-pianowa, zestaw ratownictwa medycznego, pilarki itp.
301[L]43 – średni samochód ratownictwa technicznego SRt Renault Midlum/Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych
Posiada zestawy narzędzi hydraulicznych, elektronarzędzia, podpory stabilizacyjne, poduszki pneumatyczne, wyciągarkę, zestaw ratownictwa medycznego, pilarki, generator prądu, aparaty OUO, drabiny, maszt oświetleniowy itp.
301[L]60 – średni samochód ratownictwa chemicznego SRChem Iveco Eurocargo 160E32/Stolarczyk
Wyposażony jest w zestaw pomp chemicznych wraz z armaturą do przemieszczania cieczy ropopochodnych i żrących, pirometr i kamerę termowizyjną, zestaw przyrządów detekcyjno-pomiarowych do wykrywania substancji niebezpiecznych, agregat prądotwórczy, zestaw ratownictwa medycznego PSP-R1, mobilną elektroniczną stację meteorologiczną, przenośny zestaw lamp i reflektorów, zestaw sorbentów, dyspergentów i neutralizatorów, zestaw zbiorników do ograniczania rozlewów, chemoodporną odzież ochronną typ 1a i typ 3, zestaw sprzętu do wykonywania uszczelnień na instalacjach i zbiornikach magazynowych, sprzęt ochrony dróg oddechowych izolujący i filtrujący, zestaw narzędzi ślusarskich, namiot pneumatyczny i namiot stelażowy, kabinę dekontaminacyjną.
301[L]64 – lekki samochód rozpoznania chemicznego SLRChem Mercedes Sprinter 4x4
Na wyposażeniu posiada sprzęt do rozpoznania i stwierdzenia oraz stopnia skażenia.
301[L]90 – lekki samochód rozpoznawczo-ratowniczy SLRr Ford Ranger.
Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego ‘BIAŁA-1’ – Funkcjonuje na bazie Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Białej Podlaskiej.
SGRChem-Eko ‘BIAŁA-1’ realizuje poziom gotowości operacyjnej A.
Obszar chroniony obejmuje miasto Biała Podlaska oraz powiaty: bialski, radzyński, parczewski; w województwie mazowieckim powiat łosicki.
W skład grupy wchodzą:
341[L]26 – ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy GCBA 5/36 MAN TGM 18.340/Stolarczyk.
Posiada zbiornik wody o pojemności 5000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego 500 litrów, autopompę o wydajności 3600 l/min, armaturę wodno-pianową, zestaw ratownictwa technicznego, sprzęt burzący, zestaw ratownictwa medycznego, aparaty OUO, podręczny sprzęt gaśniczy itp.
341[L]43 – średni samochód ratownictwa technicznego SRt Scania P370/PS Szczęśniak.
Wyposażony jest w żuraw o maksymalnym udźwigu 1000 kg przy maksymalnym wysięgu, wyciągarkę, generator prądu, agregat prądotwórczy, trzy zestawy narzędzi hydraulicznych firmy LUKAS, podpory stabilizacyjne, poduszki pneumatyczne, zestaw pilarek, zestaw PSP-R1, defibrylator, zestaw ratownictwa wysokościowego, platformę ratowniczą, wentylator, drabiny, kamerę termowizyjną itp.
341[L]60 – średni samochód ratownictwa chemicznego SRChem Scania P500/PS Szczęśniak
Na wyposażeniu znajduje się sprzęt podzielony na grupy: wyposażenie indywidualne i środki ochrony indywidualnej; pompy do ratownictwa chemicznego; armatura i osprzęt do pomp; narzędzia ratownicze, pomocnicze i osprzęt dla straży pożarnej; podręczny sprzęt gaśniczy; sorbenty i neutralizatory; sprzęt oświetleniowy, sygnalizacyjny i łączności; sprzęt ratownictwa medycznego i osprzęt pomocniczy. Do tego maszt oświetleniowy i generator prądu.
341[L]91 – lekki samochód rozpoznawczo-ratowniczy SLRr Mitsubishi L200.
Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego ‘ZAMOŚĆ-1’ – funkcjonuje na bazie Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Zamościu.
Realizuje ona poziom gotowości operacyjnej A.
Obszar chroniony obejmuje miasta Zamość i Chełm oraz powiaty: zamojski, tomaszowski, hrubieszowski, krasnostawski i chełmski.
W skład grupy wchodzą:
381[L]25 – ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy GCBA 5/32 Scania P410/Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych.
Posiada zbiornik wodny o pojemności 5000 litrów, zbiornik środka pianotwórczego 500 litrów, autopompę o wydajności 3200 l/min, działko wodno-pianowe, linię szybkiego natarcia, armaturę wodno-pianową, aparaty OUO, zestaw ratownictwa technicznego, sprzęt burzący, pilarki, zestaw ratownictwa medycznego itp.
381[L]43 – średni samochód ratownictwa technicznego SRt Scania P370/PS Szczęśniak.
Wyposażony jest w żuraw o maksymalnym udźwigu 1000 kilogramów przy maksymalnym wysięgu, wyciągarkę, generator prądu, agregat prądotwórczy, trzy zestawy narzędzi hydraulicznych firmy LUKAS, podpory stabilizacyjne, poduszki pneumatyczne, zestaw pilarek, zestaw PSP-R1, defibrylator, zestaw ratownictwa wysokościowego, platformę ratowniczą, wentylator, drabiny, kamerę termowizyjną itp.
381[L]60 – średni samochód ratownictwa chemicznego SRChem Scania P500/PS Szczęśniak.
Na wyposażeniu znajduje się sprzęt podzielony na grupy: wyposażenie indywidualne i środki ochrony indywidualnej; pompy do ratownictwa chemicznego; armatura i osprzęt do pomp; narzędzia ratownicze, pomocnicze i osprzęt dla straży pożarnej; podręczny sprzęt gaśniczy; sorbenty i neutralizatory; sprzęt oświetleniowy, sygnalizacyjny i łączności; sprzęt ratownictwa medycznego i osprzęt pomocniczy. Do tego maszt oświetleniowy i generator prądu.
381[L]90 – lekki samochód rozpoznawczo-ratowniczy SLRr Nissan Navara.
Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Wysokościowego ‘LUBLIN 2’ – jest jedyną tego typu grupą działającą w województwie lubelskim. Obecnie funkcjonuje na bazie Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 2 w Lublinie.
SGRWys ‘LUBLIN 2’ realizuje poziom gotowości operacyjnej A oraz B.
Obszar chroniony poziomu gotowości A obejmuje województwo lubelskie bez powiatów: łukowskiego, radzyńskiego, bialskiego i miasta Biała Podlaska.
Obszar chroniony poziomu gotowości B obejmuje całe województwo lubelskie: w województwie mazowieckim powiaty łosicki i zwoleński.
W skład grupy wchodzi:
302[L]71 – średni samochód ratownictwa wysokościowego SRWys Mercedes Benz Atego 1327/BOCAR.
Zabudowa została podzielona na przedział pasażerski dla czterech strażaków i przedział sprzętowy; przystosowany jest do transportu niezbędnego sprzętu wysokościowego, agregatu prądotwórczego, zestawu ratownictwa medycznego, narzędzi hydraulicznych, pilarek, aparatów OUO itp.
Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Technicznego ‘LUBLIN-3-PUŁAWY’ – jest jedyną tego typu grupą działającą na terenie województwa lubelskiego.
Funkcjonuje na bazie Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 3 w Lublinie i Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Puławach.
SGRT ‘LUBLIN-3-PUŁAWY’ realizuje poziom gotowości operacyjnej B i C.
Obszar chroniony poziomu gotowości operacyjnej B obejmuje województwo lubelskie bez powiatów: kraśnickiego, janowskiego, i biłgorajskiego oraz powiat łosicki w województwie mazowieckim.
Obszar chroniony poziomu gotowości operacyjnej C obejmuje całe województwo lubelskie; w województwie mazowieckim miasta Siedlce i Radom oraz powiaty: łosicki, siedlecki, garwoliński, kozienicki, radomski, przysuski, szydłowiecki, zwoleński i lipski; w województwie świętokrzyskim powiaty: konecki, skarżyski, starachowicki i ostrowiecki.
W skład grupy wchodzą następujące pojazdy:
303[L]48 – żuraw ratowniczy Scania G450
Wyposażony jest w żuraw hydrauliczny o udźwigu 40 ton przy minimalnym wysięgu i 17 ton przy wysięgu 30 metrów oraz osprzęt.
303[L]49 – ciężki samochód ratownictwa technicznego SCRt Renault K520/PS Szczęśniak
Posiada obrotowy wysięgnik teleskopowy, tzw. rotator Boniface 1060S o maksymalnym wysięgu 11,3 m i maksymalnym udźwigu 54,4 t, maksymalny kąt pracy to 60 stopni. Z tyłu pojazdu znajduje się ramię holownicze SDU4 wyprodukowane przez firmę Miller Industries, jego siła holująca wynosi 40 000 kg. Do tego siedem wyciągarek o uciągu odpowiednio: 30, 22, 12 i 10 ton.
303[L]91 – lekki samochód rozpoznawczo-ratowniczy SLRr Ford Ranger.

                             501[L]43 – Ciężki samochód ratownictwa technicznego Scania G420.

Posiada żuraw hydrauliczny o udźwigu prawie 8 ton przy długości ramienia 2 metry, wyciągarkę o uciągu ponad 6 ton, generator prądu, zestawy ratownictwa technicznego, sprzęt burzący, zestaw ratownictwa medycznego, sprzęt OUO, pilarki itp.

500[L]90 – Lekki samochód operacyjny Suzuki Grand Vitara (zamiennie z 303-91 w poziomie B)
Specjalistyczna Grupa Poszukiwawczo-Ratownicza ‘CHEŁM’ – jedyna tego typu grupa działająca w województwie lubelskim. Realizuje poziom gotowości operacyjnej A.
Obszar chroniony obejmuje województwo lubelskie bez powiatów: ryckiego i łukowskiego.
W skład grupy wchodzi:
360[L]83 – lekki samochód kwatermistrzowski SLKw Dacia Lodgy
Wykorzystywany jest do transportu strażaków i sprzętu na miejsce działań.





















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Najnowszy nabytek OSP KSRG Czermno

Klasy samochodów pożarniczych, podział i ich budowa cz.I

Napaść na funkcjonariusza publicznego - konsekwencje prawne