Samochód ciężki ratownictwa drogowego - rotator - na ratunek przy wypadkach z udziałem ciężkich pojazdów od 40 ton dopuszczalnej masy całkowitej
Witajcie Kochani Czytelnicy bloga,
Witam Was we wtorkowe popołudnie. Dziś przedstawię Wam jeden z samochodów używanych w ratownictwie drogowym w Państwowej Straży Pożarnej. A będzie nim tzw. rotator. Podwozie to najczęściej samochód Renault K o mocy 520 koni mechanicznych. Posiada on ramię holownicze, tzw. rotator, którego siła holująca wynosi 54,4 tony przy wysuwie 11,8 metra i kącie 60 stopni, drugie ramię holujące o uciągu 24,4 tony przy dwumetrowym wysuwie, 7 wyciągarek: dwie główne o uciągu 22 727 kg, dwie wyciągarki pomocnicze o uciągu 10 000 kg, jedna wyciągarka posiada uciąg 30 590 kg i służy do przesuwania wzdłuż osi pojazdu, a także dwie boczne wyciągarki o uciągu 12 740 kg. Każda z wyciągarek posiada linę o długości 60 metrów. Jest to największy pojazd w Państwowej Straży Pożarnej. Na mnie wywarł niesamowite wrażenie. Nie wiem jakie wywrze na Was. Dajcie znać w komentarzach, jak Wam się podoba. Koszt takiego wozu to ponad 3,6 miliona złotych.
Fajny artykuł
OdpowiedzUsuńCzasami 2 sam.ciezarowe się szczepią ciężko coś zrobić z takim sprzętem można działać 🔥
OdpowiedzUsuńDokładnie, takie auto to skarb w PSP
Usuń