Samochód ciężki ratownictwa drogowego - rotator - na ratunek przy wypadkach z udziałem ciężkich pojazdów od 40 ton dopuszczalnej masy całkowitej

 Witajcie Kochani Czytelnicy bloga,

Witam Was we wtorkowe popołudnie. Dziś przedstawię Wam jeden z samochodów używanych w ratownictwie drogowym w Państwowej Straży Pożarnej. A będzie nim tzw. rotator. Podwozie to najczęściej samochód Renault K o mocy 520 koni mechanicznych. Posiada on ramię holownicze, tzw. rotator, którego siła holująca wynosi 54,4 tony przy wysuwie 11,8 metra i kącie 60 stopni, drugie ramię holujące o uciągu 24,4 tony przy dwumetrowym wysuwie, 7 wyciągarek: dwie główne o uciągu 22 727 kg, dwie wyciągarki pomocnicze o uciągu 10 000 kg, jedna wyciągarka posiada uciąg 30 590 kg i służy do przesuwania wzdłuż osi pojazdu, a także dwie boczne wyciągarki o uciągu 12 740 kg. Każda z wyciągarek posiada linę o długości 60 metrów. Jest to największy pojazd w Państwowej Straży Pożarnej. Na mnie wywarł niesamowite wrażenie. Nie wiem jakie wywrze na Was. Dajcie znać w komentarzach, jak Wam się podoba. Koszt takiego wozu to ponad 3,6 miliona złotych.

fot. samochód ciężki ratownictwa drogowego SCRd "Rotator" - powyższy egzemplarz występuje w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej nr 7 we Wrocławiu. 

Komentarze

  1. Fajny artykuł

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami 2 sam.ciezarowe się szczepią ciężko coś zrobić z takim sprzętem można działać 🔥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Najnowszy nabytek OSP KSRG Czermno

Klasy samochodów pożarniczych, podział i ich budowa cz.I

Napaść na funkcjonariusza publicznego - konsekwencje prawne